Ett hej från paradise!

Gårdagens strandpromenix i solnedgången
 
Hej! Från Koh Lipe! Vi tog en speedboat hit i förrgår för att stanna i 4 nätter, jag ska ärligt säga att jag inte var särskilt imponerad i början. Resan hit sög, rummet var inte särskilt fräscht och beachen var liten och fylld av båtar. Men det har växt för mig och nu vill jag inte åka härifrån! Det är en liten och så så mysig ö, stranden är vit och vattnet drömmigt korallblått. Om man prommenerar en liten bit bort på stranden är det inga båtar alls och där har vi hittat oss en palm vi brukar ligga under för att få skugga. När man ska bada hoppar man i badskor och cyklop sen kan man tro att man simmar omkring i ett akvarium, vi har sett nästan alla fiskar från nemo. Jag har tidigare varit på flera snorklingturer men aldrig upplevt såhär fin snorkling. Ska ta lite bilder från stranden idag tänkte jag! Allt jag inmundigar här är också helt magiskt, druckit min godaste krämigaste mangoshake evur, thaimaten är extra god av någon anledning och så en ny grej: _FRIED ICE CREAM_ omg. Alltså när jag väl börjar äta det kan jag inte sluta förklara för Herman (som äter exakt samma sak) hur fantastiskt det är. Man väljer en smak (oftaste en frukt) då blandar glassmannen frukten men någon mjölkliknande mix och tillreder glassen framför dig. Dom kyler ner den rinniga blandningen på en panna (därav fried). Glassen i sig är det krämigaste och godaste, sen det här med att det smakar precis som den frukten man väljer, inga artficiella smaker, jag har inga ord. 

Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din blogg/webbsida:

Kommentar:

Trackback