Mitt 2017

Det här året är det första på länge som jag har väldigt mycket inplanerat, mycket att se fram emot liksom. Det är i och för sig också första året någonsin som jag bestämmer helt själv över, första året där jag inte längre är styrd av skola eller andra måsten.
 
 
För några dagar sen så bokade jag och Herman en resa till Asien! Det känns på gränsen till töntigt att säga Asien då vi inte ska packpacka runt och se allt, utan bara besöka några få platser. Vart vi ska är dock inte helt spikat än, den 3:e mars lyfter planet från Stockholm till Thailand och returen går av från Malaysia den 1:a april. Där emellan har vi hittills endast bokat 5 nätter på Koh Lanta. Sen har vi planerat in några nätter på Koh Lipe samt att vi vill avsluta resan på Bali innan vi åker till Kuala Lumpur för en natt! Men det är en del dagar där emellan som ännu inte är planerade. Jag längtar nästan ihjäl mig tror jag.
 
 
Innan vi flyger iväg ska vi på Alex & Sigges föreställning LIVE! Herman fick det av mig i julklapp och vi tar det i samma smäll som resan. Vi åker alltså upp till Sthlm 2:a mars går på Rival & sover på hotell. Lyrre! Japp japp.
 
 
Efter vi kommer hem tar det ett tag innan något händer, enda tills 26:e Juni då jag och Hermis ska på Coldplay!!! Vi har snackat massa gånger om att vi vill se dom live, typ hångla till fix you :P. Sen när vi satt i bilen påväg till släkt en dag så släpptes biljetter, vi köa en timme och fick dom!! 
 
Denna jul hade vi tydligen en grej för att ge varandra upplevelser, eller kulturupplevelser kan man säga så? Jag ska nämligen och se Håkan H i brunnsparken!!! Eller inte bara jag utan ett helt gäng som Herman har dragit ihop. Det ska bli såå kul. Även det är en artist vi pratat om länge att vi så gärna skulle vilja se.
 
:P:P
 
Sen en sista grej som är planerad-ish är en kryssning!!! I Karibien!! Skoja. Haha nää en ålandskryssning eller något liknande, Herman fick det av mig i födelsedagspresent. Han sa till mig i höstas att han aldrig vart på det så tänkte att jag la får ta med han. Datum är inte inplanerat än men tänker någon gång i höst!
 
 
 
För ovanlighetens skull har jag detta år även satt upp lite mål för mig själv. Tänker att sånt kan vara lite nyttigt. Här är'om:
 
-Jag ska gå på minst en audition
Ta tag i min dröm liksom. Helst fler såklart men tänker att jag börjar smått, har en dålig vana av att sätta för mkt press på mig själv. Å det är ju inte meningen. 
 
- Jag ska fortsätta vara pescotarian
Insåg att jag kanske inte skrivit det här, att jag vart pesco i över ett halvår haha? Jag äter alltså inget kött förutom fisk & skaldjur. Trivs verkligen bra med det och vill fortsätta vara det tills den känslan ändras. 
 
- Jag ska spara pengar
Målet är 150 000 innan jag flyttar hemifrån. Hoppas på att klara det innan det här året är slut. 
 
-Jag ska blogga mer
Det här är väl mitt osäkraste mål haha. Jag har alltid en dröm om just detta men det blir aldrig av då det är så lätt att motivationen sinar. Men har ändå en längre tid haft ett litet mål att någon gång komma in i ett flow och se bloggen växa något. Så någon gång får jag väl försöka göra till nu.
 

Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din blogg/webbsida:

Kommentar:

Trackback