Best materiella things of 2016

Innan vi lämnar 2016 bakom oss tänkte jag gå igenom lite materiella ting som jag fått eller köpt under året & som kommit att bli mina favoriter!
 
 
Först ut är denna magiska rengöringsborste från märket foreo. ÄLSKAR DEN. Det är inte ofta jag faller för reklam men när jag såg allt om denna "tar bort 99.5% av all smuts & fett från huden" "mjukare & lenare hud" "ökad lyster" "finare hudstruktur", då blev jag som smileyn med hjärtögon och bah "OMG måste ha!!!". Den är rätt dyr men den är värd pengarna. Jag kommer ju i princip kunna använda den hur länge som helst och man blir så ren! Finns att köpa här här
 
 
Dessa komponenter har verkligen förbättrat mitt ögonmake-game. Paletten är morphe´s 35o palett och kmr aldrig behöva köpa en annan pga denna är allt jag vill ha. Den svarta bortsten är en blending brush från sigma (finns här) och de två vita kommer från märket beybeybeaty. Har tyckt det vart svårt att hitta bra syntetiska borstar för ögon (använder endast cruelty-free produkter, dvs märken som inte testar på djur samt borstar som inte är gjorda av djurhår) men dessa asså wow, kommer garanterat köpa fler. Paletten är också amazing och alla skuggor är sjukt pigmenterade!
 
 
Detta mobilskal är allt jag önskar av ett mobilskal. Snyggt, skyddande och sjukt användarvänligt. Det har liksom dom där facken för korten plus det bästa; man kan ta bort mobilen från skalet när man tycker det blir för klumpigt. Samtidigt sitter den jättebra när man väl har den i skalet pga superstark magnet. Klara skaffade detta för något år sen och var så avis att jag skaffade ett eget. 
 
 
Den här parfymen fick jag av Herman i julklapp. Jag testade den första gången nån utekväll i sommras då min kompis hade en liten flaska i väskan & jag vart kär i en parfym, aldrig luktat så dyrt. Efter det har jag varit obsessed och luktat på den varje gång jag kommit i närheten av en parfymaffär, men inte tagit steget till att köpa då den kostar en del. Tur man har en snäll pojkvän då (eller så ville han bara sluta gå in på kicks).
 
 
Denna clutch som jag second-handade ngn gång i höstas. Använde den mkt flitigt i sommras. Den passar till typ allt & jag tkr bara den är såå snygg + att den kostade typ 30 spänn?
 
 
Denna handkräm som vart en saviour för mina naglar + nagelband denna vinter. Är det något jag inte gillar med min kropp så är det mina naglar haha. Nagelbanden är torra och naglarna skivar sig & går av hela tiden. Dom är liksom aldrig fina. Så är det året om men på vintern är det lite värre. Men denna kräm har gjort mirakel typ. Även fast mina naglar är dåliga så är dom inte sämst längre! Dom går inte av alls lika lätt och har inga problem med nagelbanden längre. Från body shop och kosta 130:-
 
 
Om man får ta med en planta så gör jag det! Har letat så länge efter en sån här! Spenderade hela 2015 med att leta (okej inte jätteaktivt kanske) sen när jag var i Vadstena med Maja & Kajsa i sommras så hittade jag en i en liten blomsterbutik. YAAAS.

Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din blogg/webbsida:

Kommentar:

Trackback