2016

Ett nytt år, redan tänker jag, sen tittar jag tillbaks i mitt arkiv och inser att det kanske inte gått för fort. Jag har hunnit med massor. Det känns som att 2016 har varit ett väldigt blandat år, som en berg-och-dal-bana, höga toppar och djupa dalar. Jag har i perioder mått ganska dåligt det här året, haft en ångest som liksom bitit sig fast i mig och sen tuggat sig inåt för att sitta helt fast utan minsta tillstymelse till lättnad, jag kan inte minnas att jag varit med om det förut. Inte på samma intensiva och oförklarliga sätt, plötsligt är allt hopplöst och sämst och man vet inte varför liksom? Det suger, men man klarar sig ur det också. På samma sätt känns det med hela världen, den har också vart en rätt deppig plats i omgångar. Ibland har man känt att det mörka har tagit överhanden, men så kommer det en liten ljusglimt någonstans ändå. Men mörkt kändes ändå som ledordet när jag skrollade igenom mina sociala medier just där innan vi entrade det nya året. Mitt 2016 har inte bara varit mörkt. Jag har gjort en hel del saker som är raka motsatsen. Det här är mina highlights:
 
Mitt körkort. Alltså jag vill pussa mig själv flera gånger om för att jag pallade skaffa mitt körkort just när jag gjorde! Det har verkligen underlättat mitt liv så mycket och gud vad jag är rädd om den där lilla plastbiten. Min bil infaller också i denna kategori, livet blev bara så mycket lättare där i mars. 
Sälentrippen med dessa tokar. Hade såå kul dessa 4 dagar och vill bara göra om. 
Student-tiden! Asså jag hade så kul den här månaden, det var vår & jag badade i svartån, gick på afterschool varje onsdag och drack massa öl, gick på en sista karrofest, vann krampen & hade världens bästa studentvecka! Och allting liksom blandades samman med den sista plugg- och betygsångesten och känslan av att snaaart vara i mål.
STUDENTEN! Den dagen var magisk och jag skaskaska skriva ett inlägg om den.
Sommaren jobbades i stort sett bort med undantag för en 10 dagars semester. Den var härlig, hängde med min kille i småland, hade det bra och åt god mat. Sen styrde vi kosan mot sthlm för ännu mer bra!
 
September & oktober var för mig inga månader att hänga i julgranen, men så i november vände det och jag fick jobbet på bau. Jag skulle väl ljuga om jag sa att det var precis som jag tänkt mig, asså jobbet i sig, för det är det inte. Men däremot trivs jag väldigt bra med dem jag jobbar med, det är vad som gör det kul. Och sen hade jag en sån tur att på samma dag som jag började började även Aggan (också kallad Agnes). En bara så bra människa som gör jobbet ännu lite roligare och lättare!
 
Men de senaste 2 månaderna har verkligen jobbats förbi, samtidigt som jag installerat mig på bauhaus har jag jobbat varanan helg på jeremia så har snittat en ledig dag per vecka. Har med andra ord inte svävat ut så mycket under nov & dec. Men hade en riktigt mysig julafton även om det fortfarande känns ovant att fira den utan min älskade farmor. Nyår var också bra.
 
Gott nytt år, and may the odds be ever in your favour

Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din blogg/webbsida:

Kommentar:

Trackback