My strange addiction

 
 Jag är heeeelt fäst vid dessa läppbalsam, vet att jag skrivit om dem förut men är fortfarande lika obsessed! Jag har typ hur många som helst, ett på varje ställe jag sover dvs Herman, mammi, pappi. Sen ett i varje väska, ett på jobbet + typ 5 extra att sprida ut om det skulle ta slut någonstans haha.
 
Men okej, varför är dessa så bra då? De innehåller de 100% naturliga ingredienser, är ekologiska, kallpressade, veganska, innehåller färska råvaror osvosv.. Alla dom där sakerna som får mina ögon att spännas och saliv att produceras.
 
Okeeeej men varför skulle det vara bättre än ex. lypsyl & Carmex???!!!? Jo, läppbalsam från bl a. dessa två märken innehåller ingredienser som på riktigt gör dem beroendeframkallande. Nämligen paraffin & petroleum, två mineraloljor som blockerar hudens porer och förhindrar huden från att ta till sig näringsrika ämnen. Läpparna blir efter en stund torra och irriterande & man fortsätter använda produkten för att återfukta och så börjar det om. Det handlar alltså inte om att du har ovanligt torra läppar, produkterna gör dina läppar torra! Ingredienser du bör undvika när du läppbalsamshoppar: Ozokerit, Polyisobutene, Mineral Oil, Petrolatum, Paraffinum Liquidum, Vaselin, Paraffin, Mineralolja, Petroleum, Paraffinum, E 905.
 
Dessa från hurraw är bara bra för dina läppar, de vårdar och är supersköna att ha på + blir inte sådär kletiga som många ekologiska kan bli. De är alltså inte beroendeframkallande på samma sätt, men för mig är de det för jag älskar dem så mkt. Dessutom luktar de såå gott! Finns i en drös olika smaker/dofter men mina favoriter är kokos, grapefrukt, vanilj & den svarta "moon balm" som jag alltid har när jag sover. Mint är också kul för den sticks! De finns bl a. här på lyko, jag brukar köpa på mig ett par när de har nån bra rabattkod. Sen vet jag även att lykobutiken på m-berg brukar ha 2 för 70:- vilket blir lite billigare. Måste också nämna att the body shops läppbalsam också är riktigt bra!
 
 tänk att man kunde skriva så mycket om läppbalsam?

Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din blogg/webbsida:

Kommentar:

Trackback