Frullä

Ett stycke frukost jag inmundigade denna morgon; bananpannkakor.
Så bra frukost som är nyttig, enkel & god! Mitt vinnande recept för 1 p lyder:
 
1 banan
2 ägg
liite vaniljpulver
 
Mosa bananen i en bunke och knäck i äggen, blanda, häll på vaniljpulvret och stek i det du föredrar.
 
Jag använder sånt äkta vaniljpulver som är ekologiskt och massa tjafs (bild). Men ärligt talat så tycker jag mest det är svindyrt och det ger inte så mycket smak? Tror det kostade kring 4000 kr/kg så jag köpte det ngn gång när jag hade mammas icakort hehe.. :P. Så jag tror det funkar lika bra med vanligt hederligt vaniljsocker! På toppen hade jag tinade frysta hallon blandat med en annan variant av det där ekologiska tjafssockret, sånt här. Det tycker jag faktiskt är jättegott! Brukar alltid använda mig utav det när jag gör chiapudding och det blir perf. Sen toppade jag allt med kokos.

Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din blogg/webbsida:

Kommentar:

Trackback