Det finns så många anledningar att älska dig

Idag firar jag två år med den här gullisen
 
 
Jag firar de två bästa åren i mitt liv, att jag i två år känt mig mer älskad än jag någonsin trodde var möjligt.
 
 
Jag firar de där små sakerna som fått mig förstå hur stort det är att bli älskad. Som alla fina lappar du strör omkring mig, det kan ligga en på mitt nattduksbord när jag vaknar där du skriver att du älskar mig och önskar mig en bra dag. Eller den allra vanligaste som brukar ligga precis innanför dörren när jag ska till jobbet, där du påminner mig om min matlåda för den glömmer jag annars. Eller som den lappen du klistat fast på min sängbordslampa, längst ner på stålkedjan man bryter strömmen med har du på en liten lapp skrivit "ppill", för det glömmer jag också jämt, åtminstonde de nätter vi inte sover med varandra och du inte påminner mig.
 
När vi just träffats igen i Thailand efter en månad isär / Prick ett år sen på ett så h-i-m-e-l-a fint hotellrum han hade hyrt för att fira 1 år. Vi körde iväg på e moppe utan att jag visste vart vi skulle, det var fint.
 
Jag firar att det varje natt står ett glas med nytt vatten brevid mig oavsett hur sent det är, trött eller full du är.
Att även trots du per hundrade massage jag får - får en, så fortsätter du ge mig utan att be om något tillbaka. 
Att du morgonmyser med mig trots att du varit uppe i två timmar och bara vill äta frukost.
 
Studentdag / Studentkväll när han mötte mig utanför frimis med falafelrulle & vatten (notera de röda prickarna hahha det var min nivå den kvällen)
 
Att du varje dag säger att du älskar mig och får mig känna att du älskar mig precis som jag är.
Att du älskar mig för att jag är som jag är. 
Att även fast du är ett levande element som alltid sovit med fönstret öppet året om, sov med det stängt hela första året med undantag för sommaren. Bara för att jag frös, eller trodde att jag frös.
 
 
Att du alltid hämtar allt jag ber dig om oavsett vem som är närmast.
Att du vaknar när jag har mardrömmar och väcker mig ur dem.
Att du alltid ger mig den sista av vad vi än äter.
Att jag sitter här och gråter och skrattar om vartannat bara för att jag tänker på dig.
 
En eftermiddag i somras när han mötte upp mig efter jobbet och cyklade ut med mig till oset, sen dukade han fram mackor och vin.
 
Att du imorse kom gav mig frukost på sängen, trots att vi inte sov tillsammans. Du hade gått upp tidigt, åkt och handlat och kört hit bara för att göra mig glad. Det var bara det du ville för sen var du tvungen att åka och jobba direkt.
Att jag skrattar så mycket med dig.
Att du alltid plockar upp min handduk från golvet, hur många gånger jag än lägger den där och hur många gånger du än säger till mig.
 
 
 
Att just jag får älska dig.

Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din blogg/webbsida:

Kommentar:

Trackback