My lyf

Hej igen!!!! Och mycket hej igen till er som hängt här när jag inte gjort det, filåt, dumma mig. Nu kör vi ett traditionsenligt catching-up-inlägg!
 
December var mycket plugg, mycket julklappsköpande och mycket julmarknadsjobbande. Någonstans mitt i allt det var det en K-fest, första för terminen för min del faktiskt! Temat var jul och jag var en mkt full ferdinand.
Om jag inte minns helt galet gick jag på mitt sista jullov 18e decemberus, det va skönt men jag jobbade hela den första helgen och sen fick jag stressköpa julklappar as always. Herman skulle komma hem den 26e december hade han bestämt sig för och jag längtade. Den 23e december pratade vi som vanligt i telefon och när vi skulle säga hejdå så bad han mig gå ut till min brevlåda för att hämta en för tidig julklapp. Spännande tänkte jag, öppnade dörren och fick en chock när han stog där utanför!!! Han som var i Vietnam för 3 sekunder sen!! Utanför min dörr!!! det var jättekonstigt men såååå skönt och jag bara grät. Dagen efter var det julafton och jag fick bland annat en selfiestick för att "det passade mig så bra"
Dagen innan nyår åkte jag Herman och hans två kompisar Linus & Johan upp till Vemdalen och Elias! Han och hans "roomie" bor i helt själva en asstor villa för typ 11 pers. På nyårsafton åkte vi skidor på dagen vilket var jättekallt. På kvällen åt vi tacos och någon form av misslyckad men god efterätt, sen hemmafest. Sjuk kul och hypead fest, man hörde musiken långt innan man kommit fram, det var lampor, discokulor, beer-pong-bord, DJ och lite allt möjligt smått och gott. Inga chips men en skål med cigg ist? Haha det var kul.
Så nyårsfin va jag, men inte så blek det är ljuset!! Fast jo jag jag är blek.
Vi promenerade hem runt 2 snåret. Dagen efter var vi bakis och dagen därpå åkte vi hem. Den 8e fyllde Hermano 20! Han fick pannkaksfrukost på sängen av mig. På kvällen hade han bjudit hem lite kompisar på mat och förfest, jättekul!! Bästa värdparet kom dock inte utanför dörren för jag vart föör packed, Herman med men mest jag. :/. ;). Detta är enda bilden jag har i min ägo från den kvällen, Anton hållandes Herman:
Jappjapp. Skolan började den 11 igen och då var det back to reality. Allt somm allt har mitt lov varit bra, det har varit väldigt skönt att ha Herman (läs: Chauffören) (Skoja:/) hemma. Jag tror inte det är bra för ett förhållande att vara ifrån varandra i 3 månader, det är verkligen jättelänge? Jag har skrattat mycket mycket bra så i det stora hela är jag väldigt nöjd med mitt sista jullov! Men ska jag vara helt ärlig, vilket jag är här, så har jag också varit ganska nere. Ett ord som cirkulerat runt en del i mitt huvud är ettt av mina mest hatade ord; exkluderad. Jag tycker det är jättejobbigt att känna mig utanför, det tycker nog dom flesta. Det var länge sen jag kände den känslan men nu har den varit väldigt närvarande, jag vet inte hur många gånger jag varit inne på sociala medier det här lovet bara för att bli besviken och ledsen. Det suger att inte veta varför man inte får vara med, vad man har gjort fel.

Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din blogg/webbsida:

Kommentar:

Trackback