Götelaborg

Hellow! Jag är hemkommen från Göteborg, sen i onsdags faktiskt men jaja. Jag hade det görgött där med min tjalle (det betyder pojke/grabb på göteborska enligt 123an.tjosan.se så jag litar på det). Vi bodde på hotel Flora och det var så bra! Först hade vi ett basic rum med utsikt mot innergården men frågade snällt om vi fick byta och vips så hade vi ett superfint rum med jättefin utsikt mot park o vatten o sånt, designer-rum till och med tydligen. 
Första dagen chillde vi på hotellet, badade lite och så sen tänkte vi gå ut och äta på kvällen men tydligen så har varenda restaurang i Göteborg stängt på måndagar? Det var ju en miss men vi köpte take-away-sushi från Yama och åt på hotellrummet framför homeland, jag var då inte den som klaga.
Dag två började med superfrukost, alltså verkligen! Så himla bra hotellfrukost, det brukar ju va gott men detta! Brämhults juicer, smoothiee, massa frukt, färskt bröd, Johan & Nyström te, parmaskinka, St. Dalfour marmelader, nutella, jordnötssmör + allt vanligt som ägg och bacon!
Sen strosade vi omkring på Göteborgs gator, så fint och mysigt! Detta var typ min första gång i Göteborg, jag har vart på Liseberg pch Universeum men aldrig riktigt sett staden! Nu älskar jag den, verkligen 100 gånger bättre än fyrkantiga Stockholm. Och så trevliga människor att jag blev chockad. Jag shoppade en del sen åt vi på Vapiano, udda och kul koncept + god pasta!
Efter en misslyckad jakt på restaurang dag 1 gav vi oss ut på en ny jakt 
Och hamnade på the Barn!! Vi drack en flaska Rosé och åt supergoda hamburgare, kul grej är att det var våran åttamånadersdag men ingen av oss visste det :/. Kan ju i alla fall låtsas att vi firade. Rekommenderar verkligen btw, god mat & trevlig personal!
Sista dagen åt vi frukost, tog det lungt och checkade ut vid 12 sen åkte vi till Liseberg! Dom har börjat med Halloween på liserberg, allt var inte öppet utan tror det var ca 25 attraktioner man kunde åka men det var kul. Älskar karuseller, har så mycket panik hela tiden och bara skriker men det är liksom kul panik. 
bästa bilden på bästa mig faktiskt
Sen hejdå Liseberg och Götelaborg!
 
 

Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din blogg/webbsida:

Kommentar:

Trackback