Chokladtäckta granatäpplen

Igårkväll gjorde jag dessa übergoda saker och tänkte nu dela med mig av receptet..
Du behöver endast dessa två ingridienser:
Ta ur kärnorna ur äpplet. Det enklaste sättet att göra det på är att först dela äpplet på mitten och sen skära två snitt klockan 4 & 8. Stoppa ner äpplet i vattnet och tryck ut kärnorna genom att pressa på äpplets baksida. Skålen med vatten fyller två funktioner. 1. Det skvätter inte granatäpplejuice i hela köket eller på kläder (som du sen inte kan få bort) 2. det vita skalet kommer att flyta på ytan vilket gör det lätt att få bort.
Såhär ser det ut när du är klar med detta steg
Ta bort det vita skalet och sila bort vattnet, lägg sedan kärnorna på ett papper så att de torkar.
Bryt isär chokladen och värm i micron tills den är smält, tog cirkus 1 minut
Häll i kärnorna i den smälta chokladen och rör runt tills alla kärnor är täckta med choklad.
Klicka sedan ut smeten i önskade storlekar på en tallrik, det kan nog vara smart att lägga bakplåtspapper emellan men jag hade inget hemma
 
Ställ in i kylskåpet 10 min så de stelnar och voila, njut!


 

Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din blogg/webbsida:

Kommentar:

Trackback